Despre Vitamine....

Despre Vitamine....

Odată cu trecerea verii, este timpul să ne preocupăm de întărirea sistemului nostru imunitar, pentru a ne proteja de răceli și alte boli în lunile mai reci. În acest scop, putem apela la una dintre metodele eficiente, respectiv aportul corespunzător de vitamine. 

De vitamine avem nevoie în întreg anul, însă este adevărat faptul, că în sezonul rece suntem mai predispuși la răceli. Dacă începem perioada gripei cu carență de vitamine, din păcate, crește șansa să ne îmbolnăvim.

Care sunt semnele lipsei de vitamine și ce poți face pentru a lua măsuri? În cele ce urmează, vei afla informații utile.



VITAMINA D

Funcția ei constă în menținerea sănătății oaselor, de aceea este indispensabil pentru ca organismul nostru să obțină cantitatea necesară. 

Vestea bună este faptul, că dacă petrecem zilnic 30 de minute la aer liber, ne încărcăm organismul cu suficientă cantitate de vitamina D. Însă odată ce vine iarna, radiația solară nu este suficientă să obținem cantitatea necesară de vitamina D, astfel putem ajunge la carență. 

Vitamina D susține și funcționarea sistemului imunitar, astfel, în absența ei suntem lipsiți de apărare în fața anumitor boli. 

În cazul lipsei de vitamina D putem experimenta boli prelungite ale căilor respiratorii sau gripă, precum și oboseală și depresie. În cazuri mai grave, pot să apară fracturi osoase frecvente, osteoporoză, dinți cariați. 

Întrucât cantitatea necesară nu poate fi preluată din alimente, lipsa vitaminei D trebuie rezolvată prin luarea suplimentelor nutritive.

Doza zilnică variază, alte cantitatăți sunt recomandate pentru adulți, copii, vârstnici, obezi, femei însărcinate, astfel este recomandat să cerem sfatul medicului. 


VITAMINA C

Suplimentarea renumitei vitamine C este la fel de indispensabilă, întrucât ea este necesară în sintezele de colagen, carnitină și aminoacizi, în regenerarea țesuturilor și întărirea pereților vaselor sanguine. Pe lângă acestea, joacă un rol esențial și în sănătatea oaselor și dinților. 

Simptomele carenței vitaminei C sunt multiple: oboseală cronică, epuizare, paloare, stare de slăbiciune, dureri de cap, care pot fi cauzate de anemia datorată lipsei vitaminei C.  Slăbirea vaselor de sânge poate fi iarăși un semn al lipsei vitaminei C, care se manifestă prin apariția frecventă a unor pete albastre-verzi pe corp, hemoragii nazale și gingivale. 

În general, se recomandă zilnic 100-150 mg vitamina C, care se regăsește în 300 ml de suc de portocale proaspăt stors, însă cercetările recente demonstrează, că am avea nevoie de o doză mult mai mare, decât aceasta (1000-2000 mg). 

Din fericire, vitamina C se găsește și în multe alte fructe, ca de exemplu în vișinele și coacăzele negre din compoziția băuturii Emóció7.84.


VITAMINA A

Contribuie în primul rând la sănătatea ochilor și a pielii. Este indispensabilă în reînnoirea celulelor și are proprietăți antioxidante, astfel susține vederea și regenerarea pielii. 

Lipsa ei creează simptome neplăcute, ca: păr uscat, unghii casante, piele uscată. Întrucât contribuie și la sănătatea ochilor noștri, avitaminoza poate conduce la diminuarea acuității vizuale la întuneric, uscarea conjunctivei, cornee tulbure. În cazul căderii excesive a părului, cauza poate fi deficitul de vitamina A. 

Avitaminoza poate fi prevenită prin consumul de alimente bogate in vitamina A: toate legumele verzi, dovleacul, spanacul, fructele, uleiul de pește, ficatul, untul, laptele, gălbenușul de ou și multe altele.


VITAMINA E

Vitamina E este mai puțin cunoscută, decât celelalte vitamine sus-enumerate, deși joacă un rol important în perioada iernii, ajutându-ne să fim mai rezistenți față de bacterii și infecții. Are efect antioxidant și are rol important și în menținerea interconectivității celulelor. 

Deficitul ei se prezintă în tulburările sistemului nervos central, reflexele încetinesc, crește timpul de reacție și apar probleme în menținerea echilibrului. 

Lipsa vitaminei E determină și alte simptome neplăcute, astfel suplimentarea ei trebuie luată în serios. Dacă apare avitaminoza, putem constata în organismul nostru apariția următoarelor fenomene: căderea părului, uscarea pielii, slăbiciune musculară, defecțiuni ale vederii.

Se cunoaște și după efectul său antiinflamator, astfel, în sezonul gripei este deosebit de importantă pentru organismul nostru. 

Vitamina E se găsește în toate legumele și fructele cu frunze verzi, în diferite semințe, ouă, carne și cereale. Deoarece organismul nostru îl poate stoca doar pe durată scurtă, este util să o introducem în organism sub formă de suplimente alimentare.


Related Products

Pulbere din flori de hibiscus 150gr

Pulbere din flori de hibiscus 150gr

Calitate premium 100% natural fără coloranți, conservanți, aromatizanți.Florile de hibiscus au un gu..

35,00RON 38,00RON

LIPOCELL Vitamina-C CU LIPOZOMI -250 ML

LIPOCELL Vitamina-C CU LIPOZOMI -250 ML

LIPOCELL Vitamina-C CU LIPOZOMI (250 ML)Ingrediente/10ml: apa purificata, glicerina vegetala (a..

62,00RON

LIPOCELL MULTIVITAMIN (250 ml)

LIPOCELL MULTIVITAMIN (250 ml)

LIPOCELL MULTIVITAMIN (250 ml)LipoCell Multivita (250 ml) este un supliment alimentar lichid care co..

110,00RON