CELE 8 EFECTE ANTISTRES ȘI ANXIOLITICE ALE MAGNEZIULUI

CELE 8 EFECTE ANTISTRES ȘI ANXIOLITICE ALE MAGNEZIULUI

Magneziul este o substanță minerală elementară, care are o eficiență atât de mare în tratarea stresului și anxietății, încât se mai numește “valiumul naturii” și “tableta calmantă originală”. 

Magneziul are importanță vitală în peste 600 de funcții metabolice; cu toate acestea, carența lui ocupă locul doi ca și frecvență în țările dezvoltate. 

În ultimii 50 de ani consumul de magneziu a scăzut semnificativ, pe când rata anxietății a crescut alarmant. Acest lucru nu poate fi întâmplător. Corelația dintre magneziu și anxietate este atât de puternică, încât cercetătorii au provocat anxietate în mod intenționat în scop experimental la animale de laborator, doar privându-i de aportul de magneziu. 


Care sunt aceste efecte calmante?


1. Magneziul crește nivelul unui aminoacid (GABA), care are efect stimulant asupra sintezei de dopamină. Magneziul se leagă de receptorii GABA din creier și le stimulează.

Dacă nivelul GABA este scăzut, creierul va fi greu de oprit, astfel relaxarea devine imposibilă. 

Dacă vă simțiți supraîncărcat, sau nu vă puteți odihni din cauza gândurilor haotice, probabil în organismul dumneavoastră nivelul de GABA este scăzut. Nivelul scăzut de GABA se poate corela cu dereglări numeroase legate de stres, printre care atacurile de panică și sindromul intestinului iritabil. 


2. Magneziul scade nivelul hormonilor de stres. 

Magneziul restricționează eliberarea hormonilor de stres și funcționează ca un filtru  ca să împiedice accesul lor în creier. 

După afirmația lui Dr. Carolyn Dean - autoarea bestseller-ului “The Magnesium Miracle”- în urma studiului efectelor magneziului de-a lungul deceniilor, s-a stabilit, că între anxietate și magneziu există o corelație atât de puternică, încât, pentru a ne înceta anxietatea, trebuie să ne creștem nivelul de magneziu. 

Cel mai frecvent simptom al lipsei de magneziu sunt mușchii tensionați și crampele. 

Datorită mușchilor încordați, putem deveni nu doar tensionați, dar acest lucru poate declanșa reacția “fugă sau luptă”, care eliberează hormonii stresului, respectiv epinefrina și cortizolul. 

Aportul de magneziu poate ajuta mușchii să se relaxeze și să se încheie acest cerc vicios. 


3. Magneziul este antiinflamator.

Cea mai importantă însușire calmantă a magneziului este faptul, că este antiinflamator.  Inflamație cronică poate exista oriunde în corp, chiar și în creier. Inflamația din creier poate prezenta corelație cu anxietatea, depresia și pierderea memoriei. 

Citokinele sunt molecule de semnalizare, care joacă rol important în comunicarea intercelulară. La cca. 40% dintre oamenii cu boală de natură psihiatrică se poate observa un nivel anormal de ridicat al citokinelor, ceea ce permite concluzia, că citokinele joacă rol în apariția anxietății, depresiei, iritabilității, defocusării. 


4. Magneziul îndepărtează metalele grele.

Unele metale grele, cum ar fi mercurul, plumbul și aluminiul pot fi corelate cu anxietatea, precum și cu alte tulburări neuronale. Ele din păcate pot trece de bariera encefalică și se pot acumula în creier. 

Magneziul este un detoxifiant natural, deoarece leagă și îndepărtează metalele grele din organism. 

Pe multe pagini web se afirmă faptul, că malatul de magneziu poate trece în creier și îndepărtează de acolo metalele grele, dar acest lucru nu este susținut de cercetările științifice oficiale. 


5. Îmbunătățește capacitatea de “autovindecare” a creierului. 

Creierul este capabil de autovindecare, de a crea noi celule nervoase și de a stabili noi legături sinaptice interneuronale. 

Magneziul este una dintre puținele substanțe minerale care poate oferi ajutor în acest proces. 

În mod interesant, există dovezi referitoare la faptul, că o creștere de aport de magneziu poate crește la rândul lui eficiența terapiei cognitiv-comportamentale, dacă se aplică pentru tratarea tulburărilor anxioase.


6. Ameliorează depresia

Unde se detectează anxietate, acolo de cele mai multe ori se poate percepe și depresie, cele două simptome de multe ori meg împreună. Este cunoscut faptul, că cei care dispun de simptome de anxietate, 90% experimentează și depresie, iar 85% din cei suferinzi de simptome de depresie severă sunt diagnosticați cu tulburări de anxietate. 

Magneziul ajută în ambele cazuri. Conform unui studiu, magneziul a fost la fel de eficient în tratarea depresiei, ca și medicamentele antidepresive. Magneziul suplimentar a scăzut considerabil și mai rapid depresia generalizată și simptomele severe de depresie. 

În caz de depresie, magneziul ajută prin creșterea nivelului unui neurotransmițător cu efect asupra dispoziției - serotonina. 


7. Stabilizează glicemia

Magneziul stabilizează nivelul glucozei în sânge, și acest lucru are efect pozitiv și asupra creierului.  

Cea mai importantă sursă de energie pentru creier este glucoza, și are nevoie de aprovizionare permanentă. Dacă creierul nu obține combustibilul necesar, iar glicemia este prea scăzută, suprarenalele eliberează epinefrina (adrenalina) și cortizolul. Astfel se pune în libertate glucoza depozitată, ca să se normalizeze glicemia. 

Simptomele hipoglicemiei declanșează senzație asemănătoare atacului de panică - nervozitate, tremur, transpirație, tahicardie și amețeală. Dacă suspectați, că anxietatea dumneavoastră ar putea fi corelată cu hipoglicemia, atunci este important să vă urmăriți cu atenție dieta. Limitați-vă aportul de carbohidrați rafinați, ridicați doza de proteine, grăsimi sănătoase și carbohidrați complecși. Se recomandă și folosirea suplimentelor nutritive cu magneziu. 

Cercetările au demonstrat, că aportul unei doze zilnice de 340 mg de magneziu poate împiedica scăderea prea mare a glicemiei la bolnavii cu hipoglicemie. 


8. Ajută în revenirea la normal

Tratarea lipsei de magneziu poate avea un mare efect asupra vieții dumneavoastră. Ridicați-vă nivelul de magneziu la nivel sănătos și veți putea experimenta îmbunătățire în ceea ce privește dispoziția, rezistența la stres, concentrarea, calitatea somnului și de asemenea, vă veți putea crește nivelul de energie. 

                                             

Cum ne lipsește viața modernă de magneziu? Oare de ce este atât de frecventă carența de magneziu? 


În ultimii 100 de ani aportul de magneziu a scăzut. La începutul secolului XX., un american de rând a consumat zilnic 500 mg magneziu. În zilele noastre, doza zilnică uzuală este în jur de 200 mg. Rezultă, că cca. 75% dintre americani prezintă nivel prea scăzut de magneziu.  Care este cauza faptului, că lipsa de magneziu este atât de răspândită?

Consumăm mai multe alimente procesate, care conțin mult mai puțin magneziu, decât vreodată.

Până și în cele mai sănătoase alimente există puțin magneziu, deoarece conținutul de substanțe minerale al solurilor este în continuă scădere. 

Mulți trăim în locuri, unde se efectuează fluorurarea apei. Fluorurile leagă magneziul, astfel acesta are utilitate biologică mai redusă. 

Stresul cronic este un mare “consumator” de magneziu, care odată cu urina se excretă din organism. Nivelul scăzut de magneziu este periculos în special pentru oamenii cu probleme cu alcoolul, diabetici, vârstnici. 

Problemele de digestie, cum ar fi boala celiacă, boala Crohn, sindromul colonului iritabil și dezechilibre în flora intestinală de asemenea pot împiedica absorbția potrivită de magneziu. 

Farmacista Suzy Cohen, în cartea sa intitulată “Muggers” scrie, că peste 200 de medicamente blochează absorbția magneziului. 

Este de sine înțeles, că aproape toată lumea poate beneficia din mai mult magneziu. 

Dumneavoastră vă asigurați aport potrivit de magneziu pentru organism? 

Topul alimentelor ca și sursă de magneziu Potrivit Institutului de Sănătate al Statelor Națiunilor Unite, cele mai bogate surse alimentare pentru magneziu, cu dozaj general în funcție de conținut sunt: 

  • Migdale
  • Spanac
  • Nuci caju
  • Semințe de grâu mărunțite
  • Lapte de soia
  • Fasole neagră
  • Edamame
  • Unt de arahide
  • Pâine integrală
  • Avocado 

Specialiștii canadieni în domeniul nutriției și al sănătății au găsit ca cele mai bogate surse de magneziu sunt: semințele de floarea soarelui, semințele de dovleac, semințele de mazăre neagră, tempeh, nucile braziliene.

În mod paradoxal, consumul de  leguminoase, semințe și rădăcini nu vor ajuta la fel de mult, cum ne-am aștepta, deoarece conțin compuși numiți fitați, care împiedică absorbția substanțelor minerale, incluzând și magneziul. 

Să consumăm apă minerală bogată în magneziu. 

O altă modalitate de a ne face rost de magneziu este consumul de apă minerală provenită din surse naturale.  Apa minerală se bucură de un trecut îndelungat în ceea ce privește contribuția sa în restabilirea sănătății. De-a lungul vremurilor, oamenii peste tot în lume au făcut baie și au băut din astfel de ape. 

Consumul acestor ape în scop preventiv ar putea părea o extravaganță la prima vedere, dar în realitate costă mai puțin, decât multe băuturi, pe care americanii cheltuie mai multe miliarde (apa carbogazoasă, ceaiuri ambalate și băuturi energizante). 


Cele mai bune surse de magneziu împotriva anxietății

Când vă căutați suplimente nutritive cu magneziu, tipul de magneziu pe care îl conține contează cel mai mult. Magneziul în formă nepotrivită poate fi chiar dăunător. 

Alegerea unui supliment nutritiv cu magneziu s-ar putea să fie foarte greu, deoarece există sub foarte multe forme, ca de exemplu: glicinat de magneziu, malat de magneziu, citrat de magneziu, oxid de magneziu și sulfat de magneziu. 

Iată câteva indicații pentru alegerea celui mai potrivit supliment nutritiv cu magneziu. Rețineți-vă de aceste forme: 

Suplimentele ieftine conțin oxid de magneziu și sulfat de magneziu, care sunt renumiți după efectul lor relaxant. Oxidul de magneziu nu este potrivit pentru a crește nivelul de magneziu și nu face nimic împotriva anxietății. Doar 4% se absoarbe, restul pur și simplu trece prin sistemul digestiv și poate provoca diaree. 

Sulfatul de magneziu, care se găsește și în sarea Epsom, relaxează mușchii dureroși într-o baie caldă, dar este prea dens ca să se ia sub formă de tablete. 

Momentan, există 32 de rapoarte oficiale de la FDA despre ceața mentală, pierderea memoriei pe termen scurt, amnezia și alte tipuri de tulburări mentale provocate de sulfatul de magneziu. 

Alegeți acel supliment care vi se potrivește cel mai bine simptomelor dumneavoastră.

  • Carbonatul de magneziu - efect relaxant puternic
  • Citratul de magneziu - efect relaxant moderat 
  • Glicinat de magneziu - se poate considera ideal pentru tratarea carenței de magneziu, are efect calmant
  • Hidroxid de magneziu – laxativ
  • Malat de magneziu - oboseală, insomnii
  • Taurat de magneziu - hipertensiune arterială, aritmie, efect calmant
  • Clorura de magneziu - este deosebit de recomandat în special pentru efectul rapid, precum și pentru absorbția eficientă. Mai multe informatii despre clorura de magneziu gasiti AICI!!! O formă deosebit de sigură și naturală a acesteia se poate achiziționa acum, sub formă de ulei de magneziu pur și nefalsificabil, sau sub formă de sare; ambele sunt extrase din abisul neatins al mării străvechi și sunt lipsite de impurități. 

Dozarea magneziului

Pe lângă anxietate, suplimentele cu magneziu se adeveresc a fi avantajoase și în cazul depresiei, ADHD, tulburarea bipolară și schizofrenie. 

Doza zilnică de magneziu depinde oarecum de vârstă, activitatea fizică, boli, dar în general la bărbați este 420 mg, iar la femei 320 mg.

Dr. Carolyn Dean a afirmat: “Este de la sine înțeles și indiscutabil faptul, că cel mai important antidot pentru anxietate este magneziul și, conform experienței mele, dacă totuși nu funcționează, înseamnă, că nu s-a consumat suficientă cantitate.”

Recomandă consumul a 700 mg pentru a aduce nivelul de magneziu la normal.

                                                                                                                                                                                     sursa: osimagnezium.hu



                                                                    Mai multe produse aici! Bioval.ro


Related Posts

Magneziul străvechi

Magneziul străvechi

Related Products

BAIE CU ARGILĂ ȘI MONTMORILLONIT DE CALCIU - 1KG

BAIE CU ARGILĂ ȘI MONTMORILLONIT DE CALCIU - 1KG

Produsul conţine cel mai curat extras de montmorillonit de calciu din lume, cu provenienţă din zona ..

75,00RON

CREMĂ CBD CU MAGNEZIU STRĂVECHI (300MG CBD) + OPIMSM

CREMĂ CBD CU MAGNEZIU STRĂVECHI (300MG CBD) + OPIMSM

Produsul nostru conţine CBD, mai precis un extract din planta Cannabis Sativa, precum şi binecunoscu..

180,00RON